Na początku zajęć dzieci przywitały się z pluszowym łosiem, który odwiedził naszą bibliotekę i postanowił uczestniczyć w zajęciach. Następnie dowiedziały się: jak wygląda łoś – król biebrzańskich bagien, jak nazywa się jego żona i dzieci, gdzie on mieszka, co nosi na głowie, co lubi jeść, czy umie pływać, czy potrafi szybko biegać? Wysłuchały też głośno czytanych wierszy o łosiu autorstwa Franciszka Kobryńczuka, Anny Mydlińskiej i Tomka Nowaczyka. Uczestniczyły w zabawie słownej polegającej na dokończeniu zdania „Łoś jest…”. Zajęcia wspomagane były prezentacją komputerową demonstrującą zdjęcia łosia i jego rodziny.
W Przedszkolu w Mońkach odbyły się warsztaty plastyczne pod nazwą „Laleczka” z udziałem sześciolatków z grupy „E” oraz ich rodziców. Zajęcia, których celem była popularyzacja twórczości podlaskiej autorki książek dla dzieci – p. Katarzyny Janowicz-Timofiejew, doskonalenie umiejętności manualnych dzieci oraz integracja rodziców i dzieci, prowadziła Barbara Kuprel – kierownik Oddziału dla Dzieci i Młodzieży Biblioteki Publicznej w Mońkach. Podczas warsztatów każde dziecko (wspólnie ze swoim rodzicem) wykonało (z waty, z nici oraz z różnych tkanin) laleczkę – bohaterkę książki ww autorki pod tytułem „Laleczka”.
Zajęcia upłynęły w atmosferze zaciekawienia i radości. Końcowy efekt warsztatów dostarczył sporo satysfakcji dzieciom i ich rodzicom.
Podczas ich trwania dzieci dowiedziały się kiedy żyły, jak wyglądały, czym się żywiły dinozaury, skąd się brały małe dinozaury, jak wyglądał świat w epoce dinozaurów oraz skąd wiadomo, że w ogóle one żyły. Poznały też niektóre hipotezy wyginięcia dinozaurów. Uczestniczyły w zabawie ruchowej „Jestem dinozaurem” oraz w rozmowie kierowanej na temat dinozaurów. Zajęcia były wspomagane książkami o dinozaurach ze zbiorów biblioteki.
Podczas zajęć dzieci poznały opowieść Joanny Papuzińskiej o małym kotku pod tytułem „Agnieszka opowiada bajkę”. Następnie uczestniczyły w rozmowie kierowanej o kotkach oraz oglądały książki, których bohaterem jest kotek. Później narysowały kotka odwróconego tyłem oraz wzięły udział w zabawie pod nazwą „Mały kotek sobie śpi”.
Zajęcia nakierowane były na popularyzację twórczości Janiny Porazińskiej wśród najmłodszych, kształtowanie właściwych postaw dzieci oraz zachęcenie ich do korzystania ze zbiorów biblioteki.
Poprzedniego dnia pani nauczycielka przeczytała głośno dzieciom w szkole baśń autorstwa Janiny Porazińskiej pod tytułem „Dwie Dorotki”, która opowiada o dwóch siostrach, o Dorotce dobrej i pracowitej oraz o Dorotce złej i leniwej.
Podczas zajęć dzieci uczestniczyły w rozmowie kierowanej na temat fabuły baśni oraz usposobienia obu Dorotek. Podjęły też próbę oceny ich zachowania. Stwierdziły, że w baśni dobro zostało nagrodzone, a zło ukarane. Następnie dziewczynki szukały zielonej skrzynki. Znalazła ją "dobra Dorotka", która swoje skarby (cukierki) rozdała innym dzieciom. Jej dobre zachowanie zostało nagrodzone kolorowymi kredkami. Na zakończenie zajęć uczniowie rozwiązali test rysunkowy sprawdzający ich znajomość fabuły baśni.
Podczas zajęć dzieci poznały opowieść Joanny Papuzińskiej o małym kotku pod tytułem „Agnieszka opowiada bajkę”. Następnie uczestniczyły w rozmowie kierowanej o kotkach oraz oglądały książki, których bohaterem jest kotek. Później narysowały kotka odwróconego do nich tyłem, wzięły udział w zabawie pod nazwą „Mały kotek sobie śpi”.
Na początku spotkania dzieci wyruszyły w podróż mającą na celu znalezienie zaginionej baśni pod tytułem „Dwie Dorotki” - napisanej przez Janinę Porazińską. Najpierw spacerkiem udały się na dworzec kolejowy. Wsiadły do pociągu i pojechały na lotnisko do Warszawy. Później leciały samolotem. Dotarły na bezludną wyspę. Niestety, nie znalazły tam poszukiwanej baśni. Zgłodniałe dzieci, upiekły pyszne ciasto, które zjadły z wielką przyjemnością. Następnie zbudowały tratwę i opuściły wyspę. Po pewnym czasie zauważyły płynący statek. Na zaproszenie kapitana weszły na jego pokład. Morska podróż upłynęła im bardzo szybko w atmosferze wspólnej zabawy. Początkowo dziewczynki grały na dziecięcych instrumentach muzycznych, zaś chłopcy tańczyli. Później nastąpiła zmiana - dziewczynki tańczyły, a chłopcy grali. Port powitał "małych poszukiwaczy" długo oczekiwanym deszczem. Po opuszczeniu statku wykonali oni taniec w rytmie melodii "Deszczyk". Po czym wszyscy wrócili do biblioteki. Jeden z chłopców zauważył zaginioną baśń na półce z książkami. Dzieci wypożyczyły baśń o Dorotkach, którą Pani nauczycielka obiecała przeczytać im w szkole. Umówiły się też na kolejną wizytę w bibliotece.
Dzieci wzięły udział w zajęciach pod nazwą „Podróż do krainy baśni”. Uczestniczyły w rozmowie kierowanej na temat ulubionych baśni, wypiły wspólnie przyrządzony magiczny napój, składający się z fantazji, radości, magii, dobroci, miłości. Następnie, po wypowiedzeniu słów: "Abra, kadabra pyszczek kota, niech się otworzą magiczne wrota", powędrowały do krainy baśni. Po przejściu przez magiczne wrota i ciemne tunele dotarły do celu, gdzie czekał na nie Baj, który tysiąc bajek zna, chętnie je opowiada i lubi zadawać baśniowe zagadki. Dzieci opowiadały Bajowi o tym czego nauczyły ich baśnie. Następnie bezbłędnie odgadywały zagadki zadawane im przez Baja. Na zakończenie zajęć obejrzały książeczki-bajeczki z bibliotecznych zbiorów.
Bohaterem spotkania był rycerz, który często pojawia się w baśniach adresowanych do najmłodszych. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się kim byli, co robili, gdzie mieszkali i jakich naczyń używali rycerze, poznały kodeks rycerski, poznały fabułę baśni Wiery Badalskiej pod tytułem „Przepraszam, smoku”.
Na zakończenie zajęć obejrzały książki o rycerzach i zamkach.
Dzieci wzięły udział w zajęciach pod nazwą „Podróż do krainy baśni”. Uczestniczyły w rozmowie kierowanej na temat ulubionych baśni, wypiły wspólnie przyrządzony magiczny napój, składający się z fantazji, radości, magii... dobroci, miłości. Następnie, po wypowiedzeniu słów: "Abra, kadabra pyszczek kota, niech się otworzą Wielkie Wrota", powędrowały do KRAINY BAŚNI. Po przejściu przez magiczne wrota i ciemne tunele dotarły do celu, gdzie czekał na nie Baj, który tysiąc bajek zna, chętnie je opowiada i lubi zadawać baśniowe zagadki. Dzieci opowiadały Bajowi o tym czego nauczyły ich baśnie, które już poznały. Bezbłędnie odgadywały zagadki zadawane im przez Baja. Tańczyły przy muzyce piosenki „My jesteśmy krasnoludki”. Słuchały bajeczek czytanych im przez Baja.
Bohaterem tego spotkania był rycerz - często pojawiający się w baśniach adresowanych do najmłodszych.
Podczas zajęć dzieci dowiedziały się kim byli, co robili, gdzie mieszkali i jakich naczyń używali rycerze, poznały kodeks rycerski, uczestniczyły w zabawie „Pasowanie na rycerza”, poznały fabułę baśni Wiery Badalskiej pod tytułem „Przepraszam, smoku”.
Podczas zajęć dzieci poznały opowieść Joanny Papuzińskiej o małym kotku pod tytułem "Agnieszka opowiada bajkę". Następnie uczestniczyły w rozmowie kierowanej o kotkach oraz oglądały książki, których bohaterem jest kotek. Później narysowały kotka odwróconego tyłem oraz wzięły udział w zabawie pod nazwą „Mały kotek sobie śpi". Na zakończenie zajęć chętne dzieci wypożyczyły książki do domu.
Bohaterem spotkania był rycerz, który często pojawia się w baśniach adresowanych do najmłodszych. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się kim byli, co robili, gdzie mieszkali i jakich naczyń używali rycerze, poznały kodeks rycerski, poznały fabułę baśni Wiery Badalskiej pod tytułem „Przepraszam, smoku”.
Na zakończenie zajęć obejrzały książki o rycerzach i zamkach.
Bohaterem spotkania był rycerz, który często pojawia się w baśniach adresowanych do najmłodszych. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się kim byli, co robili, gdzie mieszkali i jakich naczyń używali rycerze, poznały kodeks rycerski, poznały fabułę baśni Wiery Badalskiej pod tytułem „Przepraszam, smoku”.